söndag 22 september 2013

Höst ute, höst inne

Hösten är här! Min absoluta favorittid! Regn och rusk och vind som piskar mot fönstren gör att jag känner mig levande. Vad har ni för förhållande till hösten? Idag längtade jag till skogen, så vi styrde dit och sen vidare mot stranden utanför stan där vi var helt ensamma. Walter kunde springa fritt, vi vandrade längs vattenbrynet  och fikade vår lunch på två gamla bildäck som låg på stranden.

Lite mer allvar då. Här startar jag en livsglädje- och träningsglädjeblogg för att sätta ord på min träning, mina tankar och fokusera på det positiva. Kanske just därför, för att jag vågat tänka inåt och fokusera mycket på vem jag är, vad jag gör, hur jag vill att mitt liv ska vara, har detta satt igång en lavin av känslor. Någon mer som varit med om detta? Snälla säg att jag inte är ensam.

Jag har länge haft det tufft på jobbet, men ni vet, man biter ihop och kämpar på. Klagar lite, pratar med kollegor och chefen. Vi har haft många vändor med facket rätt länge på jobbet, för ganska mycket har varit alltför tungt för länge. Utan att gå in mer på det, så har jag kikat efter andra jobb i över ett år kanske, funderat på att säga upp mig eller börja plugga. Innerst inne har jag vetat att det inte håller. Förutsättningarna kommer inte att ändras.

Så har jag börjat läsa en massa bra inspirerande litteratur, utforska vad jag kan och vill. Jag har läst bloggar och pratat med kompisar som känt som jag men faktiskt gjort slag i saken. Man kan ju göra andra saker i livet som man faktiskt mår bra av. Och har man ställt in huvudet på de här tankarna, att man faktiskt är värd mer kan man inte gå tillbaka. Den här veckan då Kristian Gidlund gick bort har det också pratats mer om hans sista ord på bloggen. Man har bara ett liv, här och nu. Hur förvaltar jag det egentligen?

Hur som helst var det som att öppna en dammlucka inom mig och en massa saker som tydligen fanns där har kommit ut. Nu mår jag väl då där kan man säga. Otäckt spännande, jobbigt och läskigt, men jag vet att det kommer att bli bra sen. Måste genom detta, liksom. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar